تبلیغات اینترنتی
چرا تابستان‌ها افسرده مي‌شويد ؟
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

چرا تابستان‌ها افسرده مي‌شويد ؟

همه ما در مورد افسردگي‌هاي شايع در فصل زمستان چيزهاي زيادي شنيده‌ايم اما آيا مي‌دانستيد مشابه اين حالت در فصل تابستان هم ممكن است رخ بدهد؟

افرادي كه به افسردگي‌هاي تابستاني دچار هستند در اين دوران كمتر مي‌خوابند، اشتهاي‌شان كاهش پيدا مي‌كند و حتي ممكن است وزن كم كنند. اين افراد بسيار زودرنج و عصبي مي‌شوند و با كوچك‌ترين اتفاقي، خونسردي خود را از دست مي‌دهند.

 
همان‌طور كه مي‌بينيد، علائم اين بيماري تفاوت‌هاي زيادي با افسردگي‌هاي زمستاني دارد. در اين نوع افسردگي، بيماران بيشتر مي‌خوابند و غذاهاي بيشتري هم مصرف مي‌كنند.

 
به‌نظر مي‌رسد، شدت افسردگي‌هاي تابستاني بيشتر باشد، به‌طوري كه حتي برخي از بيماران ممكن است در معرض خطر خودكشي قرار داشته باشند.دانشمندان معتقدند؛ افزايش شدت تابش نور خورشيد در بروز اين بيماري نقش مهمي بازي مي‌كند. افراد زيادي هستند كه نمي‌توانند گرما و تابش نور خورشيد را تحمل كنند و آن را به‌صورت افسردگي نشان مي‌دهند.
 

با فرا رسيدن تابستان، نظم ساعت طبيعي بدن در تعداد ديگري از انسان‌ها به هم مي‌خورد و آن‌ها را بيشتر مستعد ابتلا به افسردگي مي‌كند.اين افراد مي‌توانند با زود بيدار شدن از خواب و استفاده از آفتاب اول صبح ساعت طبيعي بدن خود را به سمت جلو بكشند و تا حدي علائم اين نوع از افسردگي را كاهش دهند.

تحقيقات نشان مي‌دهد، گرفتن دوش آب سرد، خنك كردن فضاي داخل خانه، شنا كردن و مسافرت به مناطق خنك‌تر مي‌تواند به بهتر شدن اين بيماري كمك كند. مراجعه به روان‌پزشك و استفاده از درمان‌هاي دارويي هم در زماني كه علائم اين بيماري متوسط يا شديد هستند، توصيه مي‌شود.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها